Przejdź do treści

2023: Karolina Węglorz-Zima, Jerzy Kapuściński, Ewa Jastrzębska, Katarzyna Staszczyk za film „Przepustka”

NAGRODA W KATEGORII:

PRZEPUSTKA
reżyseria: Karolina Węglorz-Zima
produkcja: Studio Munka / 2023
czas: 23 min.

Maks wychodzi na 24-godzinną przepustkę z więzienia, bo chce pojechać na casting do programu telewizyjnego. W podróż, w którą wyrusza, postanawia zabrać swojego młodszego brata Kamila.

Karolina Węglorz-Zima

Reżyserka, scenarzystka. Od kilkunastu lat związana z telewizją, gdzie obecnie jako reżyser montażu pracuje przy największych reality shows. W 2016 roku ukończyła kurs reżyserski „Studio Prób” w Wajda School. To tam właśnie powstał tekst do jej debiutu reżyserskiego „Przepustka”. Zaangażowana społecznie, w latach 2019 i 2020 współtworzyła spoty społeczne dla Fundacji Gajusz w ramach kampanii społecznej 1%.


Jerzy Kapuściński

Producent filmowy i telewizyjny. Członek Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA). W latach 2011 – 2014 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od 1991 był związany z Telewizją Polską. Współzałożyciel TVP Kultura, a od 2005 do 2008 dyrektor ds. programowych tego kanału, z kolei w latach 2011-2015 dyrektor TVP2. Autor formuły prowadzonego przez Grażynę Torbicką programu Kocham Kino. W latach 2008-2011 był dyrektorem Studia Filmowego KADR. W czasie jego działalności, wyprodukowano w tym czasie m.in. „Rewers” Borysa Lankosza, „Salę samobójców” Jana Komasy czy „Jesteś bogiem” Leszka Dawida. Współprowadzi firmę produkcyjną Naima Film, w której powstały tak znane filmy, jak „Sala samobójców. Hejter” Jana Komasy i „Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej. Od lipca 2016 roku jest Dyrektorem Artystycznym Studia Munka, działającego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. Studio jest producentem krótkometrażowych i pełnometrażowych debiutów filmowych. Jest producentem takich filmów, jak m.in. „Cicha Noc” Piotra Domalewskiego (Złote Lwy na 42. FPFF w Gdyni), „Eastern” Piotra Adamskiego, „Supernova” Bartosza Kruhlika (Nagroda za debiut na 44. FPFF), „Jakoś to będzie” Sylwestra Jakimowa, „Braty” Marcina Filipowicza, „Wiarołom” Piotra Złotorowicza.


Ewa Jastrzębska

Kierowniczka produkcji filmowej i producentka, wykładowczyni Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Absolwentka organizacji i zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim. W 1986 roku ukończyła Wyższe Studium Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. W swojej karierze zrealizowała ok. 70 filmów fabularnych, współpracując z takimi reżyserami jak Juliusz Machulski, Feliks Falk, Jacek Bromski, Marek Koterski, Wojtek Smarzowski, Janusz Morgernstern, Władysław Pasikowski. Pracowała także przy produkcjach Teatru Telewizji oraz filmach dokumentalnych i reklamowych. Kierowała produkcją takich filmów jak: „Wesele”, „Job czyli ostatnia szara komórka”, „U Pana Boga w ogródku”, „Ile waży koń trojański”, „Lęk wysokości”, „Bilet na Księżyc”, „Jack Strong”, „Anatomia zła”, „Jestem mordercą”, „Kurier”, „Ikar. Legenda Mietka Kosza”, „Psy 3. W imię zasad”. Dyrektor ds. produkcji w działającym przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich Studiu Munka. Laureatka Złotych Lwów na FPFF w Gdyni za „Cichą Noc” Piotra Domalewskiego. Producentka filmów ze Studia Munka SFP, m.in. „Eastern” Piotra Adamskiego, „Supernova” Bartosza Kruhlika (Nagroda za debiut na 44. FPFF), „Jakoś to będzie” Sylwestra Jakimowa, „Braty” Marcina Filipowicza, „Wiarołom” Piotra Złotorowicza. Członkini Polskiej Akademii Filmowej.


Katarzyna Staszczyk

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2010 – 2020 zawodowo związana była z firmą Constantin Entertainment, gdzie produkcyjnie współpracowała m.in. przy takich serialach jak: „Uwikłani” oraz „Miłość na zakręcie”. Kierowniczka produkcji filmu „Moje wspaniałe życie” oraz filmu mikrobudżetowego „Słoń” (najlepszy film mikrobudżetowy na Festiwalu Filmów Fabularnych Gdynia 2022). Kierowniczka produkcji oraz koproducent filmu krótkometrażowego „Przepustka”, realizowanego w Studiu Munka. W latach 2019-2022 prowadziła zajęcia praktyczne dla studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej z przedmiotu: Technologia produkcji. Od 2021 roku jest związana z firmą Polot Media, gdzie odpowiadała m.in za produkcję serialu „Domek na szczęście” oraz filmów „Baśka” cz. 1 i 2. Od 2023 roku jako szef produkcji rozwija i koprodukuje projekty fabularne w Anderegande Studio. Ukończyła Akcelerator Przedsiębiorczości AV KIPA 2021 i jest członkiem sekcji młodych producentów.